After midterm

2009.05.02. 14:49

Kedves mindenki :)

Ahogy már Ági is említette, újra foglalkozunk a bloggal. Egy kicsit legalábbis. Az utóbbi időben ugyanis annyira nem volt idő semmire, hogy olyat még otthon is ritkán tapasztaltam, ezért aztán lássuk be kissé háttérbe szorult a posztolás. Sajnos elképzelhető, hogy ilyen a jövőben is lesz előre elnézést. Egyébként ez az oka, hogy nem mentünk hokimeccsre, hogy arra se volt idő néha hogy együnk, nem hogy arra, hogy hokimeccsre utazzunk. Ráadásul szívunk.. nem olyan nagyon mert elég tisztességesen helyt állnak a fiúk de azért ami Ausztria ellen ment az nem volt szép. Találtam szerencsére egy honalpot ahol lehet nézni a magyar meccseket is, bár elég szar minőségben. Hokiról ennyit.

Nade mi is történt az utóbbi egy hónapban? Egy részét már elmeséltem azoknak akikkel sikerült találkozni húsvétkor, egy részére nem emlékszem, a maradékot pedig mindjárt elővezetem.

Tehát valamikor húsvét előtt egy-két héttel írtunk utoljára, de húsvétig nem is nagyon történt semmi, leszámítva, hogy dolgzoni kellett, meg haladni a tervvel. Húsvétra hazamentünk ugye, akkor semmit nem foglalkoztam az iskolával, hála istennek, de amint visszajöttünk már másnaptól beindult a henger és nem volt mese tolni kellett... de azért az jó volt, hogy a  midterm critic (vázlatterv) előtt még volt egy konzultáció a tanárommal, tehát még lesz egy utolsó visszajelzés, hogy jó e amit csinálok. Ugyanis a kis városrészeim amiket a vízzel feltöltött szénbány mellé (tó) terveztem nem voltak jók. Lényegében hósvét után volt 3 napom, hogy ujratervezzem őket. Erről jut eszembe, vettem egy gpst és nagyon jó :) - újratervezés. Szóval a tervezős órám mindig szerdán van és előtte kedd reggel van egy órám ugyanazzal a tanárral, ahol is kijelentette, hogy sajnabajna nem lesz itt a hét második felében uh max emailben lehet vele konzultálni a midtermig.. hurrá kicsit olyan már mint otthon :) mindegy másnap el is küldtem neki a terveimet amiket csináltam, mire azt írta, hogy nem jó, mert nem csak téglalap van benne (megpróbálom majd feltenni őket ha érdekel valakit csak még nem jöttem rá, hogy hova meg hogyan :) ) és szerinte ez így túl bonyolult. Azt éreztem csak ezzel szemben problémának hogy ha az ember téglalapot meg derékszöget használ csak a terveiben akkor azt az emberek nagy valószínűséggel utálni fogják. Mint ahogyan nem szerették a modern építészetet sem, akármekkora mester is Corbu meg Mies. És ezért én a tervembe belekompnáltam még kört is meg háromszöget is, kicsit olyan volt mint egy Malevitch festmény, de mégsem egészen. Erre írta tehát azt, hogy nem jó mert túl komplikált és nem eléggé felismerhetőek a formák, ha már olyat akarok mint egy Malevitch festmény. És amugy is miért nem téglalp... Mire válaszoltam neki, hogy szerintem lehet hogy egy festészeti stílus  szabályait nem kellene egy az egyben alkalmazni az építészetben, és figyelembe kellene venni valahol az emberi faktort, ami lássuk be nem egyszerű és nem derékszögű. A legfontosabb kérdésem az volt, hogy hoygan lehet megtalálni azt az egyensúlyi pontot, ami számításba veszi az embereket mégis a modern építészet ahgyományait követve nagyobb népsűrűséggel dolgozik és a hatékonyság és fenttarthatóság is jellemző rá?

Erre azt a választ kaptam, hogy arrogáns vagyok, nem vagyok nyitott a tanulásra és azt gondolom, hogy kompozíció nélkül kellene városokat szerkeszteni, ami azt eredményezi, hogy azt hiszem Corbu, Mies, Niemayer, Haussmann és mindenki aki kompozíciókkal dolgozott rossz és az én megoldásom a jó.

Azt éreztem, hogy lehet némi félreértés azért :) Valamint, hogy mlyen előnyös is az emailben való konzultáció 5 nappal egy nagy prezentáció előtt... Mindegy, azért voltak lértelmes érvei is a téglalap mellett, amiket aztán felhasználtam és tényleg téglalapokból és derékszögekből rajzoltam meg a városaimat, mivel nem volt már idő ezt megbeszélni vele. Nem is lett rossz de azért még lesz miről beszélgetnünk a következő konzultáció alkalmával.

Annál is inkább mivel a prezentáción nem csak én voltam a téglalap alakú hallgató, hanem egy diplomázó srác is hasonló dolgokat rajzolt és őt sokkal több tanár kritizálta mivel diploma, és lám lám mondogatták, hogy mi a büdös francér csak a téglalap, merthogy az ember mikor benne van egy városban enm érzi a téglalapot egyáltalán :) muhahahaha kb ezt éreztem, de ettől persze nem lett könnyebb valójában a helyzet, mert még mindig a Xavier az aki közvetlenül ellenőrzi a munkámat és azt azért nem vállalom be, hogy úgy megyek a végső prezentációra, hogy ő nem ért egyet azzal amit csináltam.. Mindezek után én is lenyomtam a preentációt, ami jól sikerült, elégedettek voltak, és amiket mondtak, hogy merre kellene tovább mennem tökéletesen egybeeestek azzal amit én gondoltam. Uh, most lesz mit csinálni és ami még fontosabb tudom is mit kell majd csinálni, de most pihenés van. Foci, buli, piknik, barbecue, filmek, lazulás.

Végre...

Meg ha kicsit jobb idő lesz (mert most megint esik az eső, és azt nem is mondtam h volt olyan h 3 napig iszonyat szél volt, kb olyan mint most otthon, ilyet még nem is láttam) majd elmegyünk mindenfelé itt a környéken.

Képek az utóbbi egy hónapról majd lesznek.

Meg aztán majd olyan két hét múlva remélem többen is meglátogatnak minket :)

Már nagyon várjuk :)

Ami az otthoniakat illeti, sajnálom, hogy ilyen szar a helyzet, kitartás kb ezt tudom mondani sajna csak... Esetleg küldjétek el kicsit a Cságolyt Mexikóba ha ilyen rohadék.. :)

Vigyázzatok magatokra, most megyek piát venni estére :)

Csáó!

u.i.: a fent látható tervet Mies van der Rohe készítette Chicagoba, az Illinois Information Technology College terve. Ez volt az egyik fő mintája a városaimnak. Sztem jó, de nemár h nem lehet jobban :)

Szerző: Blez

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vaduz.blog.hu/api/trackback/id/tr691098825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poc(o_O)k 2009.05.02. 16:52:22

ha most látnád a tervemet muhahaha :) az is téglalapos. de az enyém nem mies hatására. nem ám. cságoly hatására. azért mert nem lehet ferde meg íves egy tervben mert az rossz. egy isten van és az a derékszög.

Blez 2009.05.02. 19:04:53

nekem sem mies hatására hanem Calderón hatásásra, vagy mondjuk inkább úgy h muszájból :) gondolom mint neked... :)
de ez érdekes, semmi érzékeny szög meg szögtörés?? milyen középtanszékes hozzáállás ez? de azért ugye a burkolat átfordul a tetőre????? mondd h igen mert sírnom kell.. :D

poc(o_O)k 2009.05.03. 09:30:40

nem a burkolatom nem fordul át a tetőre. mer semmi értelme. google earthon kívül sehonnan nme látszana :)

poc(o_O)k 2009.05.06. 09:29:03

na megvolt a vázlatterv. Dóra, Emese meg én is A-t kaptunk. bár cságoly kicsit be volt szívva. Az Emese mintegy 23 másodpercet töltött prezentálással. én kb 1 percet és abból érezték hogy ez A. azért volt aki c-t kapott. muhhaha :) a maradék 1 hónapban gyorsba meg kell rajzolni és kész is :)

Blez 2009.05.06. 16:15:11

zsííír.. és ez nem jelenti esetleg azt, hogy máj. 15-től mondjuk ráérsz/ráértek eljönni kb 5 napot? nagyon fain lenne.. egy napot tanulhatsz is itt meg rajzolhatsz ha gondolod.. ugyis van laptopod és nekünk is lesz dolgunk :)
szal nagyon örülnénk ha valahogy sikerülne úgy intézni, hogy 15 és 23 között valamikor el tudnátok jönni. persze ha ez a diploma rovására menne akkor nem, no problem. De nem fér bele 5 nap? :)
gratulálok anyway! :)

poc(o_O)k 2009.05.07. 16:48:17

áhh kizárt blez sajna. júni 12 dikén van a beadás. jelenleg 1:200 ba vagyok és még semmi szakági szarom nincsen. úgyhogy nem sajna. :(
süti beállítások módosítása